Ronda na Kamiennym Potoku

ilustracja

21 maja Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił wybór wykonawcy w przetargu na budowę rond na Kamiennym Potoku. Zastąpią one obecne skrzyżowania Wejherowskiej z Kraszewskiego i Obodrzyców. Wybrano ofertę spółki MTM. Cena wybranej oferty wynosi 10 mln zł. Dokumentacja projektowa, na podstawie której będą prowadzone prace, jest gotowa od roku 2008. Prace mają zakończyć się najpóźniej do marca 2019.

ilustracja

Rondo przy Obodrzyców i Wejherowskiej

Według projektów, nowe skrzyżowanie zostanie zlokalizowane w obecnym miejscu wyspy rozdzielającej obecne kierunki ruchu Wejherowskiej od strony Mazowieckiej. Wloty ze wszystkich trzech stron zostaną zwężone, dzięki czemu dodatkowe miejsce przed budynkiem poczty znajdzie się poza jezdnią. Powstanie tam chodnik i teren zielony. Jednocześnie zniknie zatoczka przed budynkiem Obodrzyców 1. Przebudowa nie obejmie terenu placu handlowego w miejscu dawnej pętli. Nowe będą natomiast zatoki autobusowe. Przejazdy dla rowerów i przejścia dla pieszych powstaną ze wszystkich trzech stron ronda. Ścieżka rowerowa prowadząca wzdłuż Wejherowskiej do Obodrzyców połączy się z niedawno oddanym odcinkiem prowadzącym z Brodwina do Łużyckiej. Jej odgałęzienie w kierunku peronu kolejowego zostanie doprowadzone do wyjazdu z placu targowego.

ilustracja
Rys. M. Rusiecki, D. Kopczyński, W.Wesołek.

Rondo przy Kraszewskiego

Nowe skrzyżowanie zostanie odsunięte od torów i wsunięte głębiej w ulicę Kraszewskiego. Jednocześnie zlikwidowany zostanie natomiast obecny narożny plac postojowy. W jego miejscu będzie przebiegać ścieżka rowerowa. W ramach najbliższych prac będzie ona zbudowana jedynie na odcinku płaskim, bez połączenia ze ścieżką rowerową biegnącą wyżej wzdłuż chodnika alei Niepodległości. Obecne wyspy rozdzielające jezdnie Wejherowskiej zostaną w większości zachowane, wraz z rosnącymi tam drzewami.

ilustracja
Rys. M. Rusiecki, D. Kopczyński, W.Wesołek.

Na środku każdego z rond znajdą się rośliny. Przy Kraszewskiego na wyspie będzie to klon zwyczajny w otoczeniu niższych krzewów. Powstały wolny teren od strony torów kolejowych zajmą rzędy jarzębin i forsycji, których zadaniem będzie stworzenie ekranu akustycznego. Natomiast przy Obodrzyców głaz narzutowy zostanie przesunięty z narożnika obecnego skrzyżowania na środek ronda, jak przewidziano to w planie zagospodarowania. Głaz zostanie osłonięty różnymi krzewami o wysokości około metra.

ilustracja
na ten temat:

Parking przy Wejherowskiej i Obodrzyców

ilustracja

... czytaj dalej >>>

Węzeł integracyjny Kamienny Potok

ilustracja
Remont Armii Krajowej

... czytaj dalej >>>

Przebudowa skrzyżowań Niepodległości Wejherowska Malczewskiego

ilustracja... czytaj dalej >>>

Ścieżka rowerowa wzdłuż Armii Krajowej

ilustracja

... czytaj dalej >>>