Konsultacje społeczne
Poprzednie konsultacje
- Budżet obywatelski na 2023
- Strategia Rozwoju Miasta Sopotu na lata 2022-2030
- Przebudowa ulicy 3 Maja
- Budżet obywatelski na 2022
- Budżet obywatelski na 2021
- Budżet obywatelski na 2020
- Budżet obywatelski na 2019
- Budżet obywatelski na 2018
- Budżet obywatelski na 2017
- Budżet obywatelski na 2016
- Konsultacje Programu Strategicznego na rzecz Seniorów
- Lokalizacja schroniska dla zwierząt
- Budżet obywatelski na 2015
- Budżet obywatelski na 2014
- Budżet obywatelski na 2013
- Budżet obywatelski na 2012
- Inwestycje 2014-2020
- Zintegrowany plan rozwoju
Drugie spotkanie w sprawie inwestycji
Odbyło się drugie z cyklu spotkań w ramach konsultacji społecznych na temat planów inwestycyjnych miasta na lata 2014-2020. W filii miejskiej biblioteki przy ulicy 23 marca obecnych było około 30 osób. Spotkanie prowadził prezydent Jacek Karnowski z asystentem Marcinem Skwierawskim i naczelnik wydziału Urzędu Miasta, Zofią Kaszkur. Wyświetlono prezentację 22 projektów, które znajdą się w ankiecie do głosowania.
Uzupełniono kilka brakujących informacji z opisu projektu tunelu tranzytowego. Koszt jego realizacji oszacowano na 2,5 mld zł. Ujawniono również, że poprzednie wnioski o dofinansowanie budowy tunelu były odrzucane właśnie ze względu na zbyt wysokie koszty realizacji całego projektu. Jeżeli chodzi o pomiary ruchu, to dotychczasowe badania wskazują, że na alei Niepodległości 70% pojazdów przejeżdża przez Sopot bez zatrzymania.
Michał Szymański, prezes stowarzyszenia Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, zapytał dlaczego na liście nie znalazła się droga rowerowa wzdłuż plaży przez molo (z parku płn. do płd.), na którym obowiązuje zakaz ruchu rowerów.
Mieszkańcy pytali m.in.:
- Gdzie planowana jest lokalizacja schroniska i hotelu dla zwierząt?
- Którędy miałby przebiegać alternatywny dojazd do Opery Leśnej?
- Które kotłownie miałyby być przebudowywane w ramach projektu zmiany systemu grzewczego?
- Czy można dopisać do projektów zakup pojazdów oczyszczania miasta (śmieciarek) z napędem elektrycznym?
- Kto będzie miał szanse na otrzymanie mieszkania w nowych budynkach komunalnych
- Czy będą dostępne wizualizacje konsultowanych projektów?
- Czy będzie uwzględnione urządzenie Parku Grodowego?
Jeden z mieszkańców zaproponował również utworzenie pasa wysokiej zieleni oddzielającego Gdańsk od Sopotu wzdłuż potoku Karlikowskiego.
Mieszkańcy również informowali o problemie nieprawidłowego parkowania na ulicach Zacisze i Piaskowej w dniach zajęć studiów zaocznych na Wydziale Ekonomicznym uniwersytetu. Jest to już drugie miejsce po Karlikowie, gdzie samochody studentów blokują dojazd do posesji mieszkańców. Problem wokół wydziału ekonomicznego może jednak rozwiązać się już w maju, kiedy do użytku zostanie oddany nowy budynek Centrum Dydaktyczno-Konferencyjne Wydziału Zarządzania wraz z parkingiem.
Kolejne spotkanie zaplanowano na 4 kwietnia w bibliotece przy ulicy 3 maja 77c.
|
Spotkanie pierwsze | |