Remont centralnego odcinka Niepodległości
21 czerwca Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił wybór wykonawcy w przetargu na remont centralnej części Alei Niepodległości na odcinku od skrzyżowania z 23 Marca do do Andersa. Na sfinansowanie przebudowy zarezerwowano 6 mln zł w tegorocznym budżecie. Wybrano ofertę spółki MTM SA z Gdyni na kwotę 8,5 mln zł. Oprócz niej, wpłynęła jeszcze jedna oferta.
Przebudowa będzie polegać na obustronnym poszerzeniu chodników kosztem pasów jezdni. Rozpocznie się pomiędzy skrzyżowaniami z Goyki i 23 Marca, a zakończy pomiędzy skrzyżowaniami z Andersa i Broniewskiego. Wymiana oświetlenia i sygnalizacji świetlnej będzie ograniczona do rejonów przejść dla pieszych w rejonie skrzyżowań z 23 Marca i Sikorskiego. Remont kanalizacji deszczowej biegnącej pod jezdnią ma przebiegać metodą bezwykopową. Przewidziano wymianę studni i przyłączy posesyjnych.
Obecnie cztery pasy jezdni Niepodległości mają szerokość po 3,5 metra. Po zakończeniu prac zostaną one zwężone do 3 metrów, a na zwolnionym w ten sposób terenie przy krawężnikach pojawią się szersze chodniki i trawniki. Chodniki zostaną wyłożone kostką betonową, a trawniki obsiane mieszanką traw. Projekt i wykonanie zieleni urządzonej w nowo powstałym pasie zieleni przewidziano do zrealizowania w przyszłości po zakończeniu robót budowlanych.
Nawierzchnia chodników zostanie wykonana z drobnej beżowo-różowej kostki jak na innych remontowanych ostatnio częściach ulicy. Nawierzchnie zjazdów i miejsca postojowe zostaną wykonane z ciemniejszej brązowej kostki. Wzdłuż krawężnika pojawi się również wąski pas bezpieczeństwa z ciemniejszej kostki stanowiący wizualną skrajnię Niepodległości.
Poszerzone chodniki
W rejonie skrzyżowania z Sikorskiego chodniki Niepodległości uzyskają szerokość 2,3-3,15 metra, a pasy trawników 2,5-2,7 metra. Między Sikorskiego a Bohaterów Monte Cassino szerokość chodnika zostanie ograniczona, a pasy trawników będą miały szerokość od 1,9 metra do 3,2 metra w niektórych miejscach. Obydwie zatoki autobusowe przystanku przy Bohaterów Monte Cassino zostaną wykonane z kostki kamiennej.
Najbardziej chodniki zostaną poszerzone między Bohaterów Monte Cassino a 23 Marca. Od strony Bohaterów Monte Cassino pojawi się dodatkowe 1,2-1,5 metra szerokości chodnika, a na wysokości Grottgera jego minimalna szerokość ma wynosić 1,9 metra. W rejonie skrzyżowania z 23 Marca chodniki będą szerokości od 4,3 do 3,2 metra.

W stronę Goyki po zachodniej stronie ulicy chodnik zostanie zwężony do szerokości 1,8 metra. W ten sposób powstanie miejsce na dwumetrowej szerokości pas zieleni, który będzie oddzielać chodnik od ulicy. Zostanie obsiany mieszanką traw i uzuepłniony drzewami jak na pozostałych częściach ulicy. Istniejące pasy zieleni w rejonie skrzyżowania z Sikorskiego zostaną nieznacznie poszerzone.

Nowe przejścia i skrzyżowania
W przeciwieństwie do chodników przy Niepodległości, chodniki w dolnej części Sikorskiego zostaną zwężone o prawie metr dotychczasowej łącznej szerokości. Dolny odcinek ulicy o długości około 40 metrów zyska jezdnię szerszą o 90 cm od dotychczasowej. Dzięki temu zmieszczą się na niej trzy pasy ruchu o szerokości 3 metrów każdy. Jeden poprowadzi w górę ulicy, a na skrzyżowanie z Niepodległości będą prowadzić dwa, z których jeden będzie przeznaczony wyłącznie do skrętu w prawo. W najwęższym miejscu, wzdłuż budynku przy Niepodległości 772, chodnik zostanie zwężony do szerokości 2,3 metra.
Natomiast dolny odcinek jezdni 23 Marca zostanie zwężony do dwóch pasów po 2,75 metra każdy. Ponieważ obecne oznakowanie odcinka Niepodległości między 23 Marca a Goyki zezwala na jazdę rowerem po chodniku po jednej stronie drogi, przez Niepodległości ma zostać wyznaczony przejazd dla rowerów po północnej stronie skrzyżowania z 23 Marca (od strony Gdyni). W ten sposób pokonywać Niepodległości będą mogli np. rowerzyści poruszający się między Goyki a Grottgera.
Natomiast zjazd z Niepodległości w Andersa ma otrzymać wyniesione przejście dla pieszych, podobnie jak przejścia przez niedawno wyremontowane skrzyżowania Grunwaldzkiej. Nawierzchnia przejścia ma zostać wykonana z kostki betonowej identycznej jak zastosowana na chodnikach w ciągu Niepodległości, a sprowadzenie wylotu do poziomu jezdni Andersa z kostki betonowej koloru grafitowego.