Remont chodników Łokietka
17 lipca Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił wybór wykonawcy w przetargu na rozbudowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Łokietka. Na sfinansowanie prac zarezerwowano 4,7 mln zł w tegorocznym budżecie. Podobnie jak w przypadku tegorocznej przebudowy centralnego odcinka Niepodległości i Pułaskiego i Bema, wybrano ofertę spółki MTM SA z Gdyni na kwotę 3,9 mln zł. Oprócz niej wpłynęły jeszcze trzy oferty, w tym jedna na niższą kwotę.
Projekt polega na przebudowie istniejących ścieżek i chodnika od Langiewicza do Placu Dwóch Miast oraz budowie nowej drogi rowerowej od Langiewicza do Jana z Kolna. Przebudowa oznacza wymianę nawierzchni drogi dla rowerów na mastyks asfaltowy w kolorze czerwonym, a chodnika na kwadratowe płytki betonowe 30x30 cm, takie jak te, którymi dotychczas były wyłożone remontowane w tym roku fragmenty Niepodległości.
Inne zmiany wynikające z przebudowy to m.in. zamiana miejscami istniejących ciągów pieszych i rowerowych na odcinku między Polną a Langiewicza. Między Polną a granicą ogrodów działkowych istniejąca droga dla rowerów zostanie wyrównana do poziomu chodnika na odcinkach obecnych zjazdów do posesji. Na niezabudowanym odcinku Łokietka, między ogrodami działkowymi a torem wyścigów konnych, droga rowerowa pozostanie po tej stronie jezdni co obecnie, zyska jednak nową nawierzchnię w nowym śladzie: na obecnej linii szpaleru drzew od strony hipodromu. Nowe drzewa pojawią się przy samym krawężniku, a między drzewami a drogą rowerową powstanie osobna droga dla pieszych.
Wjazdy z ulicy na nieutwardzony pas przy ogrodzeniu toru wyścigów konnych zostaną oznakowane jako strefa ruchu. W celu uniemożliwienia wjazdu na DDR z tego niezagospodarowanego pasa szutrowego od zewnętrznej strony drogi rowerowej zostaną zamontowane słupki.
Wokół ronda
Narożniki chodników wokół ronda przy Polnej zostaną oznakowane jako wspólna droga dla pieszych i rowerów. Przejazdy dla rowerów będą wyznaczone wzdłuż przejść dla pieszych przez wszystkie 4 drogi dochodzące do ronda. Od ronda w kierunku Jana z Kolna chodnik i droga dla rowerów zostaną przebudowane tylko po stronie zachodniej (numerów parzystych).

Obecne zatoki postojowe między Langiewicza a Polną zostaną zachowane, a między nimi zostaną dosadzone dwie leszczyny tureckie (Corylus colurna L.) o wysokości 3,5 m. Dodatkowo zostanie wyznaczone jedno miejsce dla niepełnosprawnych. Natomiast między Langiewicza a Mierosławskiego istniejące miejsca postojowe zostaną zlikwidowane z uwagi na znaczne pogorszenie widoczności na zjazdach
. Na ich miejscu pojawi się pas zieleni i kolejne dwie leszczyny tureckie. W miejscu dotychczasowego chodnika zostanie wytyczona nowa ścieżka rowerowa z czerwonego mastyksu asfaltowego o szerokości 2 m, a nowy chodnik o szerokości 1,8-2,2 m powstanie w miejscu obecnych krzewów przy ogrodzeniach posesji.

Wymuszone połączenie z 3 Maja
Ta nowa droga dla pieszych i rowerów zakończy się dopiero przy Jana z Kolna. Właśnie przy skrzyżowaniu z tą ulicą chodnik miejscami zostanie zwężony do szerokości 1,5 m — na przeciwko przedszkola na rogu Skarpowej. Przy skrzyżowaniu z Jana z Kolna rowerzyści zyskają osobne rozprowadzenie do skrętu w Skarpową i kontynuowania jazdy jezdnią Władysława IV w kierunku 3 Maja lub skrętu w Jana z Kolna. Dla rowerzystów poruszających się między Jana z Kolna a 3 Maja zostaną wyznaczone oznaczenia toru dalszej jazdy na jezdni Władysława IV (znakami poziomymi P-27). Takie oznakowanie docelowe pozwoli na zachowanie połączenia rowerowego z 3 Maja bez wytyczania osobnej drogi rowerowej wzdłuż Władysława IV.

Nowe przejścia i przejazdy rowerowe
Większość prac ograniczy się do obszaru położonego poza jezdnią Łokietka. Na wlocie Langiewicza po wykonaniu przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów zaplanowano przełożenie krótkiego odcinka nawierzchni jezdni. Natomiast na Łokietka ruch może być utrudniony na odcinkach, gdzie będą wykonywane nowe przejazdy i przejścia przez jezdnię. Na przykład na granicy zabudowy mieszkaniowej i ogrodów działkowych dwa przejścia dla pieszych i przejazd drogi rowerowej na zachodnią stronę Łokietka zostaną częściowo wybudowane od nowa i otrzymają zmienione oznakowanie, podobnie jak pobliska zatoka autobusowa w kierunku centrum (Łokietka 01). Sama jezdnia Łokietka zostanie zwężona do 6 metrów na odcinku między budynkami 28 i 62. Od strony Gdańska prace zakończą się tuż przed „wąwozem” na wysokości przejścia podziemnego w kierunku hali.
Jednostronne przesunięcie szpaleru
W ramach prac związanych z gospodarką istniejącą zielenią i drzewostanem przewidziano nasadzenie przy krawężniku nowego szeregu drzew o wysokości 4 m (grab pospolity odmiany kolumnowej). Zastąpią one usunięte 52 drzewa, które obecnie rosną w śladzie projektowanej drogi rowerowej wzdłuż Łokietka po stronie toru wyścigów konnych. Usuwane drzewa to głównie lipy i modrzewie o wysokości 3-6 metrów. Kolejne dwie lipy na wysokości zatoki autobusowej Ergo Arena
mają zostać przesunięte o około pół metra bliżej jezdni z uwagi na kolizję z projektowaną drogą dla rowerów. Nowego miejsca nasadzenia usuniętych 52 drzew nie ujawniono, ale wykonawca robót zajmie się ich przesadzeniem na terenie miasta Sopotu, w jednej lokalizacji, wskazanej przez Zamawiającego
.


Przy nowych pasach zieleni pojawi się 6 nowych ławek i koszy na śmieci. Prace budowlane mają trwać pięć miesięcy.