Zabudowa Zakładu Oczyszczania Miasta
8 stycznia o godz. 14.00 odbyła się dyskusja publiczna w sprawie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru między Al. Niepodległości, Marynarzy, 3 Maja i wschodnią granicą terenów kolejowych (plan P-1/01). Do udziału można było rejestrować się na stronach internetowych firmy Google w sposób opisany w biuletynie informacji publicznej miasta.
Proponowane zmiany dotyczą obszaru od szkół przy Marynarzy do budynków Zakładu Oczyszczania Miasta przy 3 Maja. Dotyczą zarówno objętych ochroną budynków przy Niepodległości, jak i nowszych budynków powstałych na zapleczu tych posesji – szkół, zakładów i budynków biurowych. Obecnie obowiązuje tam plan zagospodarowania z roku 2006.
Większość obszaru, z budynkami przy Niepodległości włącznie, przeznaczono na zabudowę mieszkaniowo-usługową. Dodatkowo wydzielono tereny zabudowy wyłącznie usługowej i wyłącznie mieszkaniowej, jak np. przy Poznańskiej. Dla nowych budynków wyznaczono maksymalną wysokość 15m i ograniczono zabudowę działek do 40% ich powierzchni. Dla budynków przy 3 Maja i w otoczeniu obecnego placu składowego Zakładu Oczyszczania Miasta wysokość podwyższono do 16m. Dla nowych budynków wpisano wymóg projektowania dachów spadzistych lub mansardowych.

Zgodnie ze stanem obecnym nie wyznaczono terenów przeznaczonych wyłącznie na zieleń. Dla całego obszaru wprowadzono wymóg zachowania minimum 30% biologicznie czynnej powierzchni działki.
Do niektórych terenów położonych przy samych torach wyznaczono dojazd przez drogi wewnętrzne między budynkami stojącym przy Niepodległości. Obowiązkowe miejsca postojowe określono w proporcjach 1 szt. na 100-200 m² powierzchni usługowej lub 1 szt. na 1-2 mieszkania. Od przestrzegania tego ostatniego wskaźnika zwolniono budynki przeznaczone na mieszkania komunalne. Stanowiska do parkowania rowerów określono jako obowiązkowe dla budynków mieszkalnych biurowych, sklepów, kin i hoteli. Dopuszczono zwężanie dróg wraz z chodnikami w razie potrzeby rozbudowy schodów wejściowych.

Projekt nadal uwzględnia przebieg Drogi Czerwonej w tunelu pod torami kolejowymi.
Wyłożenie projektu planu do publicznego wglądu potrwa jeszcze do 15 stycznia, a uwagi do projektu można składać do 29 stycznia 2021 r.