Konsultacje społeczne
Poprzednie konsultacje
- Budżet obywatelski na 2023
- Strategia Rozwoju Miasta Sopotu na lata 2022-2030
- Przebudowa ulicy 3 Maja
- Budżet obywatelski na 2022
- Budżet obywatelski na 2021
- Budżet obywatelski na 2020
- Budżet obywatelski na 2019
- Budżet obywatelski na 2018
- Budżet obywatelski na 2017
- Budżet obywatelski na 2016
- Konsultacje Programu Strategicznego na rzecz Seniorów
- Lokalizacja schroniska dla zwierząt
- Budżet obywatelski na 2015
- Budżet obywatelski na 2014
- Budżet obywatelski na 2013
- Budżet obywatelski na 2012
- Inwestycje 2014-2020
- Zintegrowany plan rozwoju
Przebudowa 3 Maja
21 czerwca Rada Miasta zaakceptowała wniosek prezydenta miasta przeprowadzenia konsultacji na temat przebudowy 3 Maja. Radni zaakceptowali go w całości, wydłużając jedynie okres przeprowadzania konsultacji z jednego do ponad trzech miesięcy. Pozostałe zasady konsultacji pozostały zgodne z pomysłem prezydenta:
- ankieta papierowa i elektroniczna,
- tematyka poświęcona przygotowanej wcześniej koncepcji przebudowy,
- udział jawny,
- dostępność dla mieszkańców po ukończeniu 16 lat.
Termin konsultacji określono na 10 sierpnia 17 października. 24 sierpnia opublikowano treść ankiety. Zawiera ona pięć pól do wyrażenia opinii:
- Ekologiczny Sopot, czyli szpalery i mała retencja,
- Poprawa bezpieczeństwa, czyli pasy ruchu dla rowerów,
- Poprawa bezpieczeństwa pieszych,
- Nowa organizacja ruchu – bez lewoskrętu i z bezpiecznym rondem,
- Inne.
Wypełnienie ankiety w formie elektronicznej wymaga wyrażenia zgody na przekazanie danych osobowych firmie Google.
Wynik konsultacji
Informacja o wyniku konsultacji ma zostać podana niezwłocznie.
Koncepcja przebudowy
Jednocześnie z ankietą opublikowano projekt koncepcji przebudowy autorstwa D. Godlewskiego. Jego główne założenia to:
- przebudowa zieleni, jezdni i chodników na całej długości 3 Maja: 920m od Niepodległości do Grunwaldzkiej,
- rondo bez świateł na skrzyżowaniu z Kościuszki,
- obustronne pasy rowerowe o szer. 1,5m,
- miejsca postojowe o szer. 2,5m wzdłuż płn. strony,
- zachowanie istniejących drzew przy krawężnikach i nasadzenie nowych w linii ulicy.